12 juni 2007

Tips voor werving teammanager?

Deze keer geen bericht over iets wat ik gelezen heb, maar een oproep: Wie heeft tips over het werven van een teammanager?

Zoals in dit bericht te lezen is, ben ik op zoek naar een teammanager voor mijn project. Het moet iemand zijn die in staat is om vernieuwende diensten te ontwikkelen voor de website van het Nationaal Archief. Het liefst dus iemand met ervaring met het ontwikkelen van websites, bijvoorbeeld waarbij de bezoeker een actieve rol heeft (web2.0). En het liefst ook nog iemand met verstand van erfgoed. Een beetje het schaap met de vijf poten dus...

Komende zaterdag komt de advertentie in de Volkskrant. Daarnaast komt hij op diverse websites zoals Werken bij het rijk en Monsterboard. Dat zijn natuurlijk wel hele klassieke paden voor zo'n innovatieve functie!

Vandaar dat ik het ook op deze manier probeer: heeft iemand nog tips hoe ik die mensen kan bereiken die in deze functie geinteresseerd zouden kunnen zijn? Ik denk dan bijvoorbeeld aan online communities.

6 opmerkingen:

Unknown zei

Op Hyves zie je ook steeds meer vacatures, in een speciale rubriek. Je kunt ook denken aan Ning en je zou je bericht naar de wat grotere blogs kunnen sturen.

En actief links achterlaten op relevante blogs met ractiemogelijkheid zou ook een optie kunnen zijn.

Helemaal van deze tijd zou een mogelijkheid tot het insturen van filmpjes zijn. Of een wervingsfilmpje op youtube etc zetten.

Of: in plaats van vragen om sollicitatiebrieven een blog openen en mensen de kans geven daar meer over zichzelf te vertellen in de vorm van een blogpost...

Krijg je meteen een indruk van de schrijfstijl van iemand, de links zijn meteen aanklikbaar, enz.

Of een wedstrijdje'goede ideeen in wiki-vorm', beloond met een goede baan :-)

Yvette Hoitink zei

Goeie tips, bedankt!

Ik had nog geen Hyves-account maar heb er meteen eentje gemaakt (zie mijn profiel) en een advertentie voor de teammanager geplaatst.

Op de nieuwe Archief 2.0 heb ik in het forum ook een discussie gestart over hoe mensen te werven, dus hopelijk komen daar ook nog leuke tips uit.

Bob Coret zei

Yvette,

Ik neem aan dat je LinkedIn al hebt ingeschakeld? Ddat is al wat meer Web2.0 dan Monsterboard ;-)

mvg,
http://www.linkedin.com/in/bobcoret

Yvette Hoitink zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Yvette Hoitink zei

@Bob,

Ik had dit in eerste instantie niet gedaan, maar nu alsnog. Ik dacht in eerste instantie dat er vooral recruiters advertenties plaatsen maar nu ik nog even keek zag ik ook wel veel 'hiring managers'. Bedankt voor de tip!

Zie de advertentie op LinkedIn.

Unknown zei

Wat een superleuke baan! Ik zou maar wat graag solliciteren: ervaring met leidinggeven, brede interesse in Nederlands Erfgoed en academisch opgeleid. Daarnaast heb ik ook wel innovatieve ideeen wat betreft de mogelijkheden voor internetgebruikers. Helaas heb ik echter geen ICT-achtergrond en ik denk, dat die achtergrond wel vereist is. Zo niet, dan zou ik meteen solliciteren!

Met vriendelijke groet,

René